Interviu Exclusiv Jeremy Hanna – Co-Fondator Sullen [RO] – Partea I

De aproape un an și jumătate, Casa Tatuajelor este distribuitor autorizat Sullen în România. Și, frate … a fost un an și jumătate senzațional. Am apucat să îi cunoaștem pe unii dintre băieții de la Sullen și sunt nemaipomeniți. O companie, de altfel, care cu oamenii aștia printre angajați, a ajuns una de top în lume. Așa că totul a venit firesc, când, gândindu-ne să facem blogul ăsta, i-am rugat să facem un interviu în care să ne explice mai bine ce înseamnă Sullen și de unde a pornit totul. La momentul respectiv nu ne interesa prea mult cu cine vom sta de vorbă, atîta timp cât aflam cât mai multe. A ieșit în față chiar Jeremy Hanna, unul dintre fondatorii Sullen. Și nu a ezitat cu nimic. Ne-a răspuns cât se putea de sincer la întrebări. Și nu au fost puține – pentru că suntem, din fire, al naibii de curioși. Și pentru că suntem atât de curioși vom sparge în două bucăți acest interviu. Una, cea prezentată mai jos, iar partea secundă o lăsăm pe săptămâna viitoare. Iată, deci ce a ieșit.

Casa Tatuajelor: Te rog, spune-ne câteva cuvinte despre tine

Jeremy Hanna: Sunt binecuvântat să merg la muncă în fiecare zi, făcând exact ceea ce îmi place, alături de oameni excepționali, care au un stil de viață foarte apropiat de al meu. Sunt, de asemenea un familist convins – îmi iubesc soția și copii mai mult ca orice.

Q: Știm că Sullen este o afacere în doi, cum v-ați cunoscut tu și Ryan (Ryan Smith – co-fondator Sullen)?

A: Eu și Ryan am mers la școala Grammar împreună când eram copii. Când eram în clasa a 6-a familia lui s-a mutat în Arizona și am cam pierdut legatura. Printr-un prieten comun am reluat legăturile când eram în ultimul an de liceu. Am luat-o practic de la început. După ce am terminat liceul ne-am mutat împreună într-un apartament din Phoenix, Arizona și am mers pentru o perioadă la aceeași facultate.

14

Jeremy Hanna și Ryan Smith la sediul Sullen din Los Alamitos, California. 

Q: Cu o tradiție de peste 12 ani, Sullen este una dintre companiile de top din industrie. De unde ideea cu hainele?

A: Cu toții am crescut în Sudul Californiei, în zona Orange County/ Los Angeles. În zona asta sunt o grămadă de companii de haine care au un succes nebun. Am fost cu toții martori la aceste succese și am decis să ne încercăm și noi norocul.

Q: Ne intrebam cu toții de unde numele “Sullen”…

A: Ne-a luat aproximativ o luna să găsim un nume potrivit după ce am luat decizia de a fonda o companie de haine. Ryan era atunci student la Institutul de Artă din Pasadena și avea un proiect nebun de făcut pentru școală. Trebuia să realizeze coperta unei reviste de benzi desenate. Iși numise revista Sullen! Am observat-o într-o seară și ni s-a părut în regulă. În plus Ryan avea un background ca artist tatuator – desena extraordinar de bine dragoni, craniii și alte chestii de genul ăsta. Sullen are ca punct de plecare lumea underground, o lume mai întunecată. Am pus totul pe hartie și amandurora ni s-a părut că arată extraordinar de bine vizual. Ryan este și un tip care face minuni cu literele și i-au placut foarte mult opțiunile pe care acest nume i le overea din punct de vedere vizual. A ieșit exact așa cum ne-am dorit și așa a rămas de atunci.

Q: Iar logo-ul? Cine a desenat primul logo pentru Sullen?

A: Primul nostru logo a fost desenat de Ryan și reprezenta un singur “S”. Toată lumea era mulțumită, numai lui Ryan nu-i plăcea. A rezistat primii 6 sau 7 ani, până când Ryan a venit într-o dimineață cu noul logo desenat. Badge-ul Sullen ne reprezintă acum perfect. In plus, este extraordinar de amuzant să vedem o grămadă de persoane de pe tot globul având sigla noastră tatuată. Lumea iși face logo-ul nostru pe față, pe gât, pe mâini …este o nebunie curată, la care nu credeam că se va ajunge.

Q: Ați pornit acest business cu gândul la industria tatuajelor, sau ați ajuns acolo pe măsură ce vă dezvoltați din ce în ce mai mult?

A: Am pornit la drum cu Sullen mai mult ca o companie de skateboard/lifestyle. Încet încet am evoluat încercând constant să ne găsim locul pe piață. Am început să sponsorizăm surferi, rideri din BMX și Moto X, luptători de MMA….totul în timp ce Ryan ne tatua pe toți în timpul liber. Era totul exact în fața noastră de ani buni de zile dar nu ne-am focusat pe piața asta decât după primii 6 ani.

Q: Ați avut de la bun început un plan bine pus la punct sau lucrurile au venit pe parcurs de la sine, iar într-o zi v-ați dat seama că Sullen a evoluat de la o firmă micuță, fondată într-un apartament, într-o companie renumită în toată lumea?

A: Când am început toată povestea asta, eram implicați 3 oameni, însă între timp cel de-al treilea a ales alt drum. El a fost cel care, la început a pus totul pe hârtie și a făcut un plan de afaceri. A fost totul foarte bine pus la punct, iar el era un tip foarte deștept…am păstrat câteva aspecte însă, pe măsură ce am evoluat, totul s-a metamorfozat în ceea ce suntem astăzi, iar planul inițial nu a mai fost respectat.

11

Magazinul Sullen din sediul central al companiei

Q: Știm că înainte să vă devotați cu totul afacerii Sullen, fiecare dintre voi ați avut job-uri, iar de Sullen vă ocupați doar noaptea. Cum de ați găsit echilibrul dintre muncă și pasiune?

A: Pur și simplu nu am acceptat eșecul. Am fost de atâtea ori aproape de a renunța, însă ne spuneam unul altuia “Hai să ne mai dăm o șansă ”. Eu eram barman pe plajă, în timp ce Ryan lucra la o librărie locală și mai și tatua în timpul liber. Ne întâlneam noaptea de pe la 9-10 până la 3-4 dimineața și revizuiam toate ideile noastre. Nu am luat salarii de la Sullen în primii 6 ani de business. Nu este niciun secret că tot succesul nostru are în spate o muncă uriașă.

Q: În ce punct ați spus “Ok, asta e, hai să renunțăm la job-urile noastre și să ne dedicăm complet companiei noastre”?

A: Pe parcursul celui de-al 6-lea an, am reușit să atragem un investitor care ne-a dat o mică infuzie de capital. Nu a fost o sumă foarte mare…însă îndeajuns de mare ca eu și Ryan să putem lucra pentru Sullen timp de un an la limita existenței. În cele din urma am început să lucrez din ce în ce mai puțin ca barman și am petrecut mai mult timp abordând lanțuri de magazine din California, Arizona și Nevada. Odată ce contactele au fost puse la punct am putut renunța la job-ul meu de până atunci. Exista totuși și o parte negativă. Trăiam la limita existenței și munceam câte 12-14 ore pe zi, 7 zile pe săptămână, iar în weekenduri participam la orice eveniment puteam intra. Efectiv am trăit și-am respirat Sullen. Și uite că ne-a ieșit…

12

Depozitul de livrări Sullen Clothing – partea de expedieri internaționale.

Q: Care este povestea cu primele modele pentru tricouri? Știam că la un moment dat puneați câte 5-6 artiști spate în spate, iar la fiecare 30 de minute se roteau între ei, completându-și unul altuia operele. Este adevărat?

A: (Râde..) Da, am apelat și la genul ăsta de metode, dar totul s-a întâmplat cam în același timp. În primii 5 ani, Ryan a desenat absolut fiecare model, iar toate modelele erau axate pe logo-ul pe care îl aveam atunci. Într-o noapte, însă, stăteam cu Ryan și analizam cîteva modele noi, când am remarcat câteva schițe de tatuaje pe masă în bucătărie la el. Am zis – ce părere ai despre schițele astea ca modele de tricouri Ryan? – Mi-a răspuns că erau pregătite ca stencil-uri pentru 2 tatuaje care urma să le facă a doua zi. L-am convins, într-un final să încercăm să le punem pe tricouri și au fost două dintre cele mai bine vândute modele ale noastre. La scurt timp după asta, am început să cunoaștem artiști ca Tom Berg, Carlos Torres și Nikko Hurtado, iar Ryan a început să petreacă din ce în ce mai mult timp alaturi de ei desenând și colaborand la anumite modele. Au devenit unele dintre operele de referință din cadrul Sullen, iar atunci am știut că am dat peste ceva extraordinar. Așa că am început să învităm din ce în ce mai mulți artiști la sediul nostru pentru a desena. Au fost niște nopți senzaționale, trebuie să recunosc. Multe dintre desenele și picturile de atunci au rămas aici la noi și sunt afișate pe toți pereții sediului.

Picturi realizate de artiștii Sullen, expuse pe pereții sediului general din Los Alamitos.

16 - JeremyQ: În anii 2001-2002, fenomenul social-media nu era așa dezvoltat ca în aceste zile. Cum ați promovat Sullen-ul?

A: Ne înbrăcam cu toții în negru, ne suiam în două mașini în mijlocul nopții, luam cu noi mii de stickere și efectiv le lipeam peste tot prin sudul Californiei. Am lipit stickere pe semne stradale, pe semafoare, pe mașini și pe ieșirile și intrările pe autostradă din Los Angeles și până în San Diego! Mii și mii de stickere au fost metoda noastră de promovare la început. Ne-am implicat de asemenea și în multe evenimente locale, cum ar fi demo-uri de skate, concursuri de surf, FMX și multe multe petreceri în cluburile de noapte. Eram implicați non-stop.

Q: În afară de Ryan, care a fost primul artist care a lucrat efectiv cu și pentru Sullen?

A: Prima colaborare a fost cu Nikko Hurtado. Ne-a întrebat dacă poate face un tricou cu o pictură de-a lui, exclusiv pentru el. Noi l-am intrebat dacă putem adăuga logo-ul Sullen lângă model și dacă putem printa tricoul în mai multe măsuri. N-a avut nicio problemă cu asta, așa că am adaugat logo-ul Sullen pe spatele tuturor tricourilor făcute. Modelul ăla este disponibil și astăzi în magazinele noastre. Dar faptul că brandul Sullen nu exista pe partea din față a tricourilor acelea ne-a învațat o chestie importantă. Am realizat atunci că nu este important ca logo-ul sau firma să se vadă de la o poștă atâta timp cât desenul, modelul era unul de calitate.

Cam asta ar fi pentru moment. Dar stai aproape, data viitoare poți afla mai multe despre divizia Sullen Angels, despre cum poți deveni artist Sullen, dar și unele lucruri mai puțin știute despre fondatorii Sullen și despre companie. Avem, de asemenea și un mesaj de la Jeremy Hanna pentru fanii Sullen din România. Între timp, poți găsi produse Sullen pe site-ul www.casatatuajelor.ro și pe www.sullenclothing.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *